Remodelació dels carrers Nou Pins i Almansa, a Nou Barris

Posted · Add Comment
nou-barris-pins-2

El districte de Nou Barris, a Barcelona, veurà properament remodelats alguns dels seus carrers. Hercal s’encarregarà del projecte, actuant concretament als carrers de Nou Pins i d’Almansa. L’objectiu és millorar l’accessibilitat i l’aspecte general d’ambdós, tot i que cadascun d’ells té les seves particularitats.

Carrer de Nou Pins

Aquesta via necessita millorar el seu accés a la plaça del mateix nom. També es faran més accessibles les voreres, es reformularà la prioritat invertida de l’encreuament amb el carrer de Joaquim Valls i es millorarà l’enllumenat del primer tram. La reurbanització afecta a un tram que comprèn tres travesseres, entre els carrers del Conveni i d’Argullós. La superfície total d’actuació és de 2.459 metres quadrats.

Al primer tram de l’actuació s’hi farà una plataforma única i es treurà el poc aparcament que hi ha, traslladant a un altre lloc la zona de càrrega i descàrrega. La vorera del costat mar serà dos metres més ampla i permetrà plantar-hi arbres en filera. També hi haurà zones arbustives, s’instal·larà un sistema de drenatge i es retiraran els semàfors a l’encreuament de Nou Pins amb Tissó. Al segon tram s’hi farà una secció assimètrica, amb la vorera del costat muntanya a nivell i la del costat mar amb un petit plinto. L’aparcament es traslladarà del costat muntanya al costat mar i les voreres es pavimentaran amb panots de quatre pastilles. Finalment, s’hi instal·laran nous punts de llum, papereres i pilones.

Aquest projecte de remodelació suposarà una millora estètica i funcional, que anirà en benefici dels veïns i veïnes de Nou Barris

Carrer d’Almansa

La reurbanització d’aquest carrer es farà entre la Via Favència i el carrer de Joan Riera, també al districte de Nou Barris. Amb això es pretén aconseguir coherència i unitat a tota la via, que provoquin un salt qualitatiu a la zona. La superfície d’actuació és de 4.927 metres quadrats i, com al cas anterior, tindrà dos trams.

Entre d’altres coses, s’homogeïnitzarà l’amplada de la calçada, respectant els dos sentits de circul·lació i mantenint un traçat uniforme de nord a sud. Es proposen dos carrils de baixada, un dels quals serà carril bus. Les parades es mantindran a la seva posició actual. Per la seva part, la millora de les voreres passa per un replantejament general de l’aparcament, quedant un total de 28 places lliures, 7 per a persones amb mobilitat reduïda i 15 per a motos. Quant a les voreres, s’ampliaran a totes les cantonades, millorant la visibilitat i el trànsit de vianants. A més, hi haurà zones d’estada a carrers de vianants interiors i més amplada a les parades d’autobús. Es conservarà la majoria d’arbres existents i se n’afegiran més a espais que actualment queden buits. Tampoc no faltarà el mobiliari urbà, amb papereres, pilones, bancs, cadires i baranes.

 

 

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
PageLines